Персональний сайт учителя Коберник Ольги Трохимівни

Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду роботи та методики [2]
Робота з дітьми та батьками [4]
Матеріали до уроків [6]
Система уроків в 4 класі по темі «Займенник» [5]
Позакласна робота [3]
Конкурсні роботи учнів [1]
Теги
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Грудень » 2 » Займенники першої особи однини і множини. Написання займенників із прийменниками.
20:33
Займенники першої особи однини і множини. Написання займенників із прийменниками.

Тема: Займенники першої особи однини і множини. Написання займенників із прийменниками.

Мета: Вдосконалювати вміння учнів виділяти займенники з тексту та визначати їх особу та число; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, навички правильного письма; виховувати бережне відношення до водних багатств.

Обладнання: Завдання на карточках, малюнки з краєвидами місцевості, комп’ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка.

Тип уроку: урок-подорож.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо старанно,

Щоб урок минув немарно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.                   Гра "Цікава математика”.

Вогонь – огонь + дім – ім + адреса – дреса = вода.

-  Про що йтиметься на уроці? (Про воду).

-  Для чого вона людині?

2.                   Каліграфічна хвилинка.

Ввв вд вс ов ев водозбереження.

-  Які два слова сховались у цьому слові?

3.                   Гра "Вилучи”.

З групи слів випиши спільнокореневі до слова вода.

Водичка, заводити, водій, водиченька, водиця, водойма, водити, водний, водосховище, підводний, безводний.

 

    4.Самостійна робота. (Тест)

                     1 варіант                                                           2 варіант

1. Займенник вказує на:                                                           1. Займенники відповідають на питання:

а) число, кількість предметів  при лічбі;                                     а) тої частини мови, замість якої вони вжиті;

 б) на предмети, їх ознаки,кількість, але не називають їх;           б) на питання скільки? який?  котрий?

                                                                         

2. Займенниками є слова:                              2. Займенниками є слова:

а) дощ; б) другий; в) я; г) річковий.             а) краплинка; б) ми; в) п’ять; г) морська.

                                                                         

3. Назви займенники другої особи                3. Назви займенники першої

однини і множини.                                          однини і множини.

1в – 1б; 2в; 3 – ти, ви.                                      2в – 1а; 2б; 3 – я, ми.

 ІІІ. Вивчення нового:

- Сьогодні на уроці ми будемо вдосконалювати вміння вживати займенники у мовленні та правильно писати їх з іншими частинами мови. Але урок буде незвичний. Ми вирушимо у подорож з веселою краплинкою води.

-  Як потрапляє краплинка на землю?

1. Вибірковий диктант.


Випиши займенники першої особи однини.



Дощику, дощику,

Звари мені борщику,

А я тобі кашки,

Підем до Мелашки.

(Займенники: я, мене.)

 

2.Робота за таблицею  «Відмінювання займенників першої особи однини і множини».

(З’ясовуємо відмінкові форми особового займенника я).

 

3. Гра "Вибери”. Робота в групах.

З тексту ( слайд ) виписати займенники, визначити число і відмінок.

1 група – займенники 1 ос.

2 група – займенники 2 ос.

3 група – займенники 3 ос.

Зміст слайду:

- Я розкажу вам, діти, багато цікавого.

   Я пливла у річці Стир з мільйонами водних сестричок. Потім линула річкою Прип’ять і Дніпром у Чорне море. Я співала:

 - Люблю тебе, тату Стире…

 Усі звали мене невгамовною, але то вітер не давав мені ані хвилинки спокою. А я, маленька краплинка, тікала завжди від нього. Якось спересердя в літній день, коли я цього зовсім не сподівалася, він виплеснув мене на берег, на гарячий пісок. Я обернулась парою і полинула в небо.

        Коли раптово налітав вітер, я швидко падала на землю дощем і напувала її. Я не боялась потрапити і під землю. Там я рухалась, жила і знову виринула на світ веселим джерелом.

4.Взаємоперевірка ( слайд)

                   1 група                                                    2 група

             я – однина, Н. в.                                  вам – множина, Д. в.

          мене- однина, З. в.                                 тебе – однина, Р. в.

                                                3 група

                                            її – однина, Р. в.

                                           він – однина, Н. в.

                                        від нього – однина, Р. в.               

 5.Розвиток зв’язного мовлення


Показую малюнок із зображенням річки Стир.

 

 


 

 

 

 

 

 

 


-          Що ви можете розповісти про неї?

У далекому минулому це була повноводна і судноплавна річка. У ній водилось багато риби. До нас приїжджали купці із Голландії за товаром. Річка має подвійне дно – вири із підводними течіями, тому небезпечна для плавання. Водний басейн річки використовується для потреб Рівненської АЕС.

5. Гра "Коментатор. (За текстом вправи 46 учні з’ясовують подорож краплинки води і коментують вживання займенників).

6. Гра "Добери. Робота в парах.

Уявимо, що ми літаємо разом із краплинкою взимку.

-          На що перетвориться краплинка? (На сніг або лід.)

 

Вставити в текст пропущені займенники, визначити їх число і відмінок.

… народилася в небесній високості. Весело … було кружляти в танку. Зі … гралися вітер і мороз. На … дивились тварини і люди.

7. Хвилинка бережливості.

Краплинка води вас застерігає, що прісної води у світі дуже мало. Ми п’ємо воду із артезіанських джерел села Бабка. Глибина свердловини від 100 до 150 метрів. Тому використовуйте її раціонально.

 

- Складіть і запишіть спонукальне речення про використання води.

8. Творчий диктант.

- Як потрапляє краплинка води влітку на землю із хмаринки? (Випадає дощем.)

Ось краплинка впала на землю і побачила багато цікавого, але, на жаль, вона заплуталась в займенниках і розповідь у неї не вдалась. Давайте виправимо помилки.

Поставте займенники в потрібній формі.

Перед (я), за (ти), з (вона), під (ми), перед (він), від (ви), у (вони).

- Як пишуться займенники з прийменниками?

(Займенники з прийменниками завжди пишуться окремо.)

IV. Підсумок уроку:

- З ким ми подорожували?

- Чому навчила нас краплинка води?

V. Домашнє завдання:

Виконати вправу 51, вивчити відмінювання займенників першої особи та правило.

Категорія: Система уроків в 4 класі по темі «Займенник» | Переглядів: 3169 | Додав: natkagirl | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Грудень 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz