Персональний сайт учителя Коберник Ольги Трохимівни

Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду роботи та методики [2]
Робота з дітьми та батьками [4]
Матеріали до уроків [6]
Система уроків в 4 класі по темі «Займенник» [5]
Позакласна робота [3]
Конкурсні роботи учнів [1]
Теги
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Грудень » 2 » Займенник як частина мови. Особові займенники.
20:11
Займенник як частина мови. Особові займенники.

Тема: Займенник як частина мови. Особові займенники.

Мета: Дати дітям поняття про займенник як частину мови; ознайомити з  особовими займенниками; розвивати орфографічні навички, формувати вміння використовувати займенники для уникнення повторів слів; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: Таблиця, схема, предметні малюнки, завдання в конвертах, комп’ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організація класу

 Ось дзвінок нам дав сигнал:

-  Працювати час настав.

 Тож, і ми часу не гаймо,

Урок мови починаймо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.                   Відгадування загадок

Біжить він по долині

В біленькій кожушині.  (Заєць).   (Слайд №1)


 

 

 

 

 

 

 






 

 

Який птах не вигодовує своїх пташенят? (Зозуля).   (Слайд №2)

 


 

 

- То яку букву ми сьогодні будемо писати? (Букву "зе).

- Який звук вона позначає? ([з], [з’]).

- Охарактеризуйте цей звук.

    

2. Каліграфічна хвилинка

Зз за зл з’я уз заєць зозуля

-  Доберіть і запишіть спільнокореневі до цих слів.

Заєць – зайчик, зайчатко, зайчисько, заячий.

Зозуля – зозуленька, зозулька, зозулечка, зозулиний.

 

3. Словниковий диктант

Заболоття, збити, розшити, зв’язок, Зінаїда, заморський, Запоріжжя, беззубий, просьба, дзьоб.

 

4. Вибірковий диктант: (Слайд №3) (по варіантах).

1варіант

Заєць – полохливий звір. Він живе у лісі. У нього багато ворогів. Часто йому через них доводиться голодувати. Його важко розпізнати на білому снігу. Проте це не заважає хижакам полювати за ним.

2 варіант

Зозуля – кмітлива пташка. Вона живе у лісах і дібровах. У неї гарне забарвлення пір’я. Їй часто доводиться обдурювати птахів, підкидаючи свої яйця у їхні гнізда. Нею можна тільки захоплюватися. На ній лежить обов’язок – знищувати волохату гусінь.

-  Виписати слова, які замінили назви тварин.

1в. (Він, з нього, йому, його, за ним.)

2в. (Вона, у неї, їй, їхні, нею, на ній.)

 

5.                   Метод "Мозковий штурм”:

-  До якої частини мови віднесемо ці слова?

 

ІІІ. Вивчення нового

1.                   Розповідь вчителя

Сьогодні ми побуваємо у країні Морфології і дізнаємось до якої частини мови належать ці слова.

  

В одному із міст країни жила сім’я Іменників, а поряд – Займенників. Іменники пишались тим, що їх найбільше у мові і вони дають назву всім предметам.

- Ми дуже важливі, - хвалились вони. А Займенників було мало і через те вони були скромні. Коли говорили Іменники, Займенники мовчали. Та сталася пригода. Застудились Іменники, у них зник голос. Що робити? Що станеться з мовою?

  І тут на допомогу іменникам прийшли Займенники. Вони хоч і не могли називати предмети, але могли вказувати на них. І сталося диво.

  Замість хворого Іменника "зозуляу реченні став Займенник "вона, замість "зайчика"він. З того часу Іменники дружать з Займенниками і допомагають один одному будувати речення. У мові їх небагато, але вживаються вони дуже часто.

-  Чи сподобалась вам казка? Чим?

 

   2. Заучування правила (сторінка 19 підручника).

  

 3.Опрацювання тексту (вправа 29 "Сім’я Займенників).

- Що  ви дізнались з тексту про Займенники?

 

 4. Робота за таблицею (Слайд №4).

Особові займенники

                                 1особа              2особа                       3особа

Однина                         я                       ти                      він, вона, воно

Множина                    ми                      ви                      вони

-  Замість якої частини мови вживаються займенники?

-  На що вказують?

-  Назвіть особові займенники.

 

 

ІV.  Закріплення вивченого

 

1. Пояснювальний диктант (Вправа 31)

- Що потрібно виконати у вправі?

(Прочитати і списати, змінюючи виділені займенники.)

Діти читають відредаговані речення.

 

2. Гра "З’єднай і поясни ”. Робота в парах. (Кожна пара на карточках виконує завдання)

Тато, мама і я                               –                        та  не вклонилися.

Як ти дбаєш                                 –                        дружна сім’я.

Ви гарно танцювали                   –                        так і маєш.

 

3. Робота в групах.

Вставити пропущені займенники.

1.                    Про що, зозулько, … співаєш

      Пісню голосну?

     … співаю всьому світу

     Пісню про весну.

(Пропущені займенники: нам, я).

2.                   – Зайчику, зайчику,

  де … бував?

  Хто …, вуханя,

  там наполохав?

(Пропущені займенники: ти, тебе).

 

4. Самостійна робота. "Відгадай ребуси (Вправа 38 усно).

 

V. Підсумок уроку

-  Чи потрібний був вам цей урок?

-  Про що ви дізнались? Чим новим збагатились ваші знання?

-  Яка частина мови називається займенником?

-  Назвіть особові займенники.

-  Замість якої частини мови вживаються займенники?

-  То чи можемо ми у своєму мовленні обійтися без займенників? Чому?

 

VІ. Домашнє завдання

Виконати вправу 40, вивчити правило.

-  Дякую за співпрацю.

Категорія: Система уроків в 4 класі по темі «Займенник» | Переглядів: 2723 | Додав: natkagirl | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Грудень 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz