Персональний сайт учителя Коберник Ольги Трохимівни

Меню сайту
Категорії розділу
Опис досвіду роботи та методики [2]
Робота з дітьми та батьками [4]
Матеріали до уроків [6]
Система уроків в 4 класі по темі «Займенник» [5]
Позакласна робота [3]
Конкурсні роботи учнів [1]
Теги
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Листопад » 26 » Читання 4кл. «Хто людям добра бажає, той і собі має»...
20:31
Читання 4кл. «Хто людям добра бажає, той і собі має»...

Тема: «Хто людям добра бажає, той і собі має».

«Хлопчик Валь». М. Слабошпицький.

Мета: Удосконалювати вміння працювати з текстом (знаходити зачин, основну частину, кінцівку);

Виробляти навички чіткої і виразної вимови;

Вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб, характеризувати іх;

Розвивати навички самостійного наукового пізнання, логічного мислення;

Висловлювати морально-етнічні судження;

Виховувати бережне і дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: портрет М. Слабошпицького, деформований текст прислів’я, кросворд, ілюстрації порід собак, ілюстрації героїв казки, конверти з дидактичним матеріалом, магнітофон.

 

Хід уроку

І Організація класу

Привітання:

Вчитель:        Продзвенів уже дзвінок,

Школярі йдуть на урок.

І зайшли в клас гості мило

Привітаймо з ними щиро!

Учні: Добрий день!

Вчитель:         Японські екстрасенси радять, щоб гарно пройшов день, коли прокинешся – голосно засмійся

                        Давайте і ми з вами запрограмуємо себе на все добре!

                        Привітаймося один з одним.

Дівчинка:      Я всміхаюсь сонечку!

Хлопчик: Здрастуй, золоте!

Дівчинка:      Я всміхаюсь квіточці!

Хлопчик: Хай вона росте!

Дівчинка:      Я всміхаюсь дощику!

Хлопчик: Лийся, мов з відра!

Всі:                Друзям усміхаюся, зичу їм добра!

Вчитель:        Тож поверніться, подаруйте усмішки один одному і починаємо працювати.   

 

ІІ Повторення вивченого

Розчитка:

а) гра «Доповни прислів’я :

А про що ми сьогодні будемо говорити на уроці , ви здогадаєтесь, доповнивши прислів’я:

«Хто людям добра бажає, … (той і собі має)».

б) читання «Дощиком»:

Прочитаємо прислів’я способом «Дощик»:

1)     «дощик крапає» - читають тихо;

2)     «дощик сильніший» - голосніше;

3)     «дощик ллє. Злива» - голосно;

4)     «дощик слабшає» - тихо;

5)     «дощик перестав» - мовчки.

- Який повчальний зміст цієї народної мудрості?

                  (Пояснюють)

в) читання «Луною» піраміди слів:

Прочитаємо слова з піраміди слів:

            Добро

            Добрий

            Доброта

            Добріший

            Добродушний

- Яка це група слів? (Спільнокореневі).

- Чому? (Мають спільний корінь – добр).

- Поясніть значення слова – доброта. (Чутливе, дружнє ставлення до людей).

- Яке із слів ховає у собі два слова? (добро+душа).

г) відгадування кросворду:

- Який твір ми вивчали на попередньому уроці?

      («Біда навчить» Л.Українка)

- Чи добре ми його опрацювали, нам підкаже кросворд, відгадавши який, ви продовжите речення:

            «Біда навчить…»  (розуму)

-        Біда навчить розуму.

-        Чи всі згідні з таким висловленням?

-        Як його пояснити?

 ІІІ Вивчення нового

1  Гра «Вгадай, хто це?»

-        Яку тему ми вивчаємо?  (Літературні казки).

-        Чому вони називаються літературними? (Бо їх складають письменники).

-        На які групи діляться казки? (Про тварин, чарівні, соціально-побутові).

Сьогодні ми будемо працювати над казкою М. Слабошпицького «Хлопчик Валь».

 

-        Та про кого ж вона буде? Відгадайте.

-        Це перша тварина, яку одомашнила людина. Спочатку її використовували як сторожа, потім як помічника на полюванні, як пастуха овець, корів. У роки війни вона була санітаром, мінером, зв’язковим. На півночі ця тварина перевозить вантажі. Вона дарує нам те, що є найдорожчим у світі: дружбу, любов, відданість.

-        Хто ж ця тварина? (Собака).

2  Гра «Мікрофон»:

Що ви знаєте про цих тварин? (Розкажіть)

3  Бесіда «Собаки»:

Всіх порід собак є близько трьохсот. Ось деякі з них:

Сенбернар – порода собак одна з найбільших. Висота тварини 65-70 см, а вага 70 кг. Їх використовують як сторожів помешкань, для рятувальних робіт.


Бульдог – це дуже смілива порода. У далекому минулому вони брали участь у поєдинках з биками на рингах.


Німецька вівчарка – дуже розумна порода собак. Їх використовують в рятувальних службах, вони служать на кордоні, допомагають у підрозділах міліції.


4  Бесіда про автора:

Автором казки є М.Ф. Слабошпицький. 

-          Який твір цього письменника ми читали? (Чудасія на балконі).

Хотілося б повідомити, що Михайло Федорович Слабошпицький на сьогодні є виконавчим директором Ліги українських меценатів по проведенню Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика з 2000 року, в якому ось уже два роки поспіль беруть участь і учні нашого класу.

5  Словникова робота:

У тексті казки М. Слабошпицького «Хлопчик Валь» вам зустрінуться слова. Давайте пояснимо їх значення:

Найзаповітніше (найбажаніше, найважливіше);

Віддані (ті, що не зраджують);

Переповісти (розповісти, переказати);

Кривдник (той, що завдає болю);

Замшілий (порослий мохом).

6  Читання казки «ланцюжком», а кінцівки «мовчки»:

-     Читаючи казку, спробуйте з’ясувати: «Чи здійснилось найзаповітніше бажання хлопчика».

7  Усвідомлення прочитаного:             ТЕСТ

-     Чи здійснилось бажання хлопчика? (Так).

-     Про кого казка? (Хлопчика Валя, Гнома, собаку, дятла).

-     Скільки в ній дійових осіб? (4).

-     Кого хотів мати хлопчик Валь? (Собаку).

-     Кого зустрів хлопчик у лісі?

а) собаку;

б) диких тварин;

в) гнома-чарівника.

-     Яким був собака, котрий з’явився перед хлопчиком?

а) великим і волохатим;

б) маленьким і волохатим;

в) великим і чорним.

-     Чому собака жив самотньо у лісі?

а) він любив бути самотнім;

б) втік від жорстокого хлопчика;

в) заблукав і не міг повернутись до господаря.

-     Чи потоваришував хлопчик і собака?

-     Хто прийде у гості до друзів-нерозлийвода?

-     Чому саме до Валя прийде Гном?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

 

8 Читання «Розвідники»:

-     З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка).

-     Зачитати зачин.

9 Читання в ролях:

Основну частину прочитаємо в ролях до речення:

-          От і добре, - полагіднішав Гном, - буде і тобі собака.

10 Читання «Небо і земля»:

Читають напівголосно під керівництвом вчителя.

11 Читання в ролях:

Читають другий діалог.

12 Читання «Диктор»:

Діти роз’єднують слова, а потім один з учнів читає інтонаційно.

13 Читання «Добігаємо до фінішу»:

Один з учнів – заєць, другий – собака. Один - читає, другий – наздоганяє.

14 Вибіркове читання:

-     Хто є героями казки? (Гном, хлопчик, собака)

Давайте знайдемо рядки, які характеризують цих героїв.

15 Робота в групах:

Із рис характеру, поданих у конвертах, вибрати тільки ті, що підходять до вашого героя.

 

Хлопчик Валь

 

Собака

 

Гном-чарівник

маленький

самотній

найстаріший

сіроокий

великий

найдобріший

чемний

волохатий

мудрий

добрий

розумний

всезнаючий

цілеспрямований

відданий

могутній

-          Хто з дійових осіб сподобався? А хто ні? Чому?

 

16 Визначення головної думки казки:

-     Якою є казка? (Чарівною).

-     Що чарівного є в казці? (Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій).

-     Яка головна думка твору? (Навчити любити і дбати про тварин).

17 Робота в зошитах:

Скласти анотацію до казки.

18 Обговорення ілюстрації:

Якщо маєш собаку, то дбай про неї, щоб вона не стала безпритульною. Маєш друга, то не кривди його. Адже він відданий тільки тобі, отож шануй його дружбу і любов.

19 Хвилинка поезії:

Утвори із деформованих рядків строфу вірша і прочитай інтонаційно:

     

3

Це зрозуміти | всім давно пора, ||

       ­                  ®            ¯

4

Бо ми прийшли у світ | добро творити. ||

           ­                           ®

2

З уміння співчувати, || захистити. ||

              ­                              ®

1

Людина | починається з добра. ||

         ­             ®               ¯

IV Підсумок уроку

-          Яку казку опрацювали?

-          Що вам в ній найбільше сподобалось?

-          Про що нагадав на М. Слабошпицький?

(Про тварин потрібно дбати).       

V Домашнє завдання

Читати і переказувати казку; намалювати, по бажанню, ілюстрацію до казки; дізнатися більше про собак; в яких країнах є пам’ятники цій тварині і за які заслуги.

Категорія: Матеріали до уроків | Переглядів: 1387 | Додав: natkagirl | Теги: конспекти уроків | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
«  Листопад 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz